Biomy Evropy samostatně ke stažení zde:
Mapa biomů Evropy čistá k vybarvení

Tání mořského ledu v Arktidě
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||
|
Stáhněte ZDARMA do třídy akční šifrovací hru k tvarům krajiny. Hru je možné podniknout i venku. Je ideální pro děti ve věku 7, 8 a 9 let. Délka trvání hry je minimálně 1,5 hodiny. Potřeby: psací potřeby, vytištěná šifra v počtu kolik je družstev, vytištěná stanoviště - yellow, red, blue, green na barevné papíry, pomůcka Tvary krajiny od MAPUiTO (dá se hrát i bez ní) pro závěrečné shrnutí aktivity s žáky (učitel může tvary ukázat). Hodit se může i Velká mapa světa.
Šifru si můžete stáhnout tady: Průběh aktivity: Před zahájením připravíme čtyři stanoviště - papír zatížíme kameny, pokud pracujeme venku. Každé družstvo posílá jednoho člena ke stanovišti (dle vlastní volby). Dítě přečte zvolený text a utíká zpátky ke svému družstvu, kde zapíše text dle barvy do šifrovací tabulky. Po vyplnění vyjdou správné odpovědi, které společně na konci hry děti projdou. Ihned po doběhnutí, vybíhá další člen družstva ke stanovišti. Děti se střídají v běhu, kalkulují, k jakému stanovišti se nyní vydat. Mohou úlohu řešit postupně, nebo na přeskáčku. Šifru vyrobil Ondra Hanulík pro edukační program pro Základní školu Supíkovice. |
|
||
|
![]()
|
|||
|
Vyrábíme zeměpisné pomůcky pro školy. Můžete si je prohlédnout ZDE. Mapy tvoříme v programu ArcGIS, který je vhodný i pro práci ve škole. O tom jak ArcGIS zařadit do výuky ve škole se můžete více dozvědět v našem KURZU. Pracovní listy jsme vytvořili pro balíček Zeměpis pro učitele, do kterého můžete svou školu zdarma zaregistrovat. Chcete do mailu dostávat další pracovní listy a novinky? |
|||
|
Máme pro vás skvělé Pracovní listy k podnebným pásům, který Vám usnadní práci s Velkou mapou světa a průhlednými podnebnými pásy. Pracovní listy vyrobila Montessori učitelka a maminka sedmi dětí a vystudovaná učitelka matematiky Petra Terezie Pavlíčková. Petře děkujeme, že nám podklady poskytla ke sdílení. Obsahuje:
|
|
||
|
Chcete do mailu dostávat další pracovní listy a novinky?
|
|||
![]() |
|||
|
![]()
|
|||
|
Vyrábíme zeměpisné pomůcky pro školy. Můžete si je prohlédnout ZDE. Mapy tvoříme v programu ArcGIS, který je vhodný i pro práci ve škole. O tom jak ArcGIS zařadit do výuky ve škole se můžete více dozvědět v našem KURZU. |
|||
|
|
Stáhněte si zdarma E-book pracovních listů od Mapuito, který vám usnadní práci s pomůckami, které vyrábíme.
Pracovní listy jsme doplnili o kontrolu.
Chcete do mailu dostávat další pracovní listy a novinky?
.png)
Vyrábíme zeměpisné pomůcky pro školy. Můžete si je prohlédnout ZDE.
Mapy tvoříme v programu ArcGIS, který je vhodný i pro práci ve škole. O tom jak ArcGIS zařadit do výuky ve škole se můžete více dozvědět v našem KURZU.
Pracovní listy jsme vytvořili pro balíček Zeměpis pro učitele, do kterého můžete svou školu zdarma zaregistrovat.
|
Oživte práci s mapou Evropy. Naše sada Evropských vlajek, hlavních měst a států je skvělým způsobem, jak podporovat geografické povědomí vašich žáků. Ideální pro práci s Velkou mapou Evropy. Nabízíme sadu šesti kontinentů za výhodnou cenu.
Žáci objevují různé státy a jejich vlajky. Pomůcka obsahuje prvek kontroly, takže s ní mohou žáci pracovat samostatně. Obsahuje: kartičky států, názvů hlavních měst a vlajek. |
|
||
|
|
|||
|
Stáhněte si pracovní listy (Po vytištění doporučujeme zalaminovat. Tiskněte oboustranně) |
|||
|
Vyrábíme zeměpisné pomůcky pro školy. Můžete si je prohlédnout ZDE. Mapy tvoříme v programu ArcGIS, který je vhodný i pro práci ve škole. O tom jak ArcGIS zařadit do výuky ve škole se můžete více dozvědět v našem KURZU. Pracovní listy jsme vytvořili pro balíček Zeměpis pro učitele, do kterého můžete svou školu zdarma zaregistrovat. |
|
Vyrábíme zeměpisné pomůcky pro školy. Můžete si je prohlédnout ZDE. Mapy tvoříme v programu ArcGIS, který je vhodný i pro práci ve škole. O tom jak ArcGIS zařadit do výuky ve škole se můžete více dozvědět v našem KURZU. Pracovní listy jsme vytvořili pro balíček Zeměpis pro učitele, do kterého můžete svou školu zdarma zaregistrovat. |
|
Jedná se o pracovní list do matematiky (téma lineární funkce), který je propojený s mapou Evropy. Pracovní list vytvořil pan Radek Krulec, který učí matematiku a zeměpis. Pan Krulec nás oslovil, zda může jako podklad využít naši mapu Evropy. Kompletní nabídku pracovních listu Radka seženete tady. Možnosti využití: Materiál stačí vytisknout a každému studentovi dát jednu kopii (podkladovou mapu s QR kódy a pracovní list se šifrovací tabulkou). Žák s pomocí telefonu/tabletu načte postupně všechny QR kódy a s využitím podkladové mapy řeší dané příklady (celkem 6). Po správném vyřešení všech příkladů získá 6 čísel, která za pomocí přiložené šifrovací tabulky převede na písmena. Z nich pak musí složit heslo. Doplňujícím úkolem je zapsat (vyhledat na internetu) 5 zajímavostí, které souvisí se získaným slovem.
TIP: Pokud podkladovou mapu zalaminujete, můžete ji použít několikrát v různých třídách. V tomto případě stačí nakopírovat pro každého žáka jen pracovní list s šifrovací tabulkou. |
|
||
|
Máte nápad na podobný pracovní list? Dejte nám vědět na info@mapuito.cz
|
|||
![]() |
|||
|
|
|||
|
Rádi bychom vám co nejvíce usnadnili práci s naší Velkou mapou světa. Proto jsme se rozhodli vytvářet postupně pomůcky, pracovní listy a plakáty. Stáhněte si zvířata Arktidy a Antarktidy. |
|
||
|
|
|||
|
Ukážu vám, jak si mapu a její moderní variantu vytvořit v programu ArcGIS Online. |
||
![]() |
||
|
Rád vás uvítám v online kurzu, do kterého se můžete přihlásit ZDE. |
|
Tak jsem se konečně odhodlal a spouštím nový Youtube kanál, na kterém se chci věnovat práci s technologiemi, které se postupně dostávají do českých škol. Konkrétně se zaměřím na GIS a 3D tisk. Představím vám programy ArcGIS a Blender a budu dávat tipy, jak tyto programy a technologie využít ve výuce na školách. |
||||
![]() |
||||
|
|
![]() |
![]() |
|
Jak ovládnout ArcGIS a zařadit ho do výuky na ZŠ a SŠ |
Jak ovládnout Blender a zařadit ho do výuky na ZŠ a SŠ |
Pracovní list činné sopky: Stáhnout PDF
Kontrolní list činné sopky: Stáhnout PDF
V reakci na současné dění jsme pro Vás vytvořili pracovní list o Ukrajině. Průřezové téma: Výchova o myšlení v Evropských a globálních souvislostech.
KE STAŽENÍ:
Mapa je vhodná pro práci s obří mapou Evropy, kterou jsme vytvořili a nabízíme ji spolu s dalšími mapami ve špičkové kvalitě.
Mapa biomů Evropy čistá k vybarvení

Mapa Asie biomy kontrolni Mapuito
Jmenuji se Marco Polo. Jsem jedním z nejznámějších cestovatelů, pocházím z Itálie. Narodil jsem se v roce 1254 v Benátkách do rodiny obchodníků. Na cestu jsem se vydal ve svých 17 letech a má cesta z Evropy do Asie a zpět trvala krásných 24 let. Své cestopisné zkušenosti jsem vydal knižně, a tak roku 1300 vyšla jedna z prvních cestovatelských příruček. Kniha byla velmi úspěšná a inspirovala mnoho mých pokračovatelů, jako například Krištofa Kolumba. Kniha je dodnes známá pod názvem Cesty Marka Pola. Napsal jsem ji po svém návratu z cest ve vězení, kde mě uvěznili nepřátelé mého města. Poznatky z cest, které jsem v Asii získal byly důležité pro budoucí obchod mezi Benátkami a východní Asií. Má kniha je o mém putování po souši, ale i po moři, útrapách, které jsme na cestách prožili, ale také například o setkání s chánem, ale také třeba s jednorožci (dnes již víme, že to byli nosorožci). Je po mě pojmenován kráter na odvrácené straně Měsíce.
Mapa biomy Austrálie kontrolní
Mé jméno je James Cook a narodil jsem se 7. listopadu 1728 do rodiny zemědělce. Od třinácti let jsem pracoval jako plavčík na uhelné lodi. Sám jsem se vzdělával ve všech námořních oborech a proto jsem ve svých 27 letech nastoupil jako kormidelník u britského válečného loďstva. Vydal jsem se na svou první objevitelskou cestu, hledal jsem nový jižní kontinent, Terra Australis, což v překladu znamená Země na jihu. Vědci mé doby mi nevěřili, že existuje. Našel jsem ji. Nově objevenou zemi jsem nazval Nový Jižní Wales a zabral ji pro Velkou Británii. Domorodí Australané, dorazili na australskou pevninu po moři z jihovýchodní Asie před 40 000 až 70 000 lety. Jejich umělecké a duchovní tradice patří k nejdéle přežívajícím v lidských dějinách. Po své třetí objevné plavbě jsem byl právě domorodci zahuben ve svých 51 letech.
Jmenuji se David Livingstone a narodil jsem se v roce 1813 ve Skotsku. Vyrůstal jsem v chudé rodině jako jedno ze sedmi děti. Bydleli jsme tehdy v jedné místnosti činžovního domu pro pracovníky továrny na bavlnu. V deseti letech jsem musel v továrně začít také pracovat a ze mzdy jsem si hned první týden koupil učebnici do školy. Kromě práce jsem studoval teologii, řečtinu a medicínu. Když jsem měl 27 let, stal se ze mě misionář. Vydal jsem se do Jižní Afriky. Během svého dalšího působení v Africe jsem získal pověst oddaného křesťana, odváženého průzkumníka a bojovníka proti otroctví. Na svých misijních cestách jsem prozkoumal řadu Evropanům neznámých oblastí. Jako první běloch jsem přešel poušť Kalahari, prozkoumal řeku Zambezi, na níž jsem objevil nádherné vodopády, které jsem měl tu čest pojmenovat po královně Vikrorii. Stal jsem se prvním člověkem, který přešel Afriku napříč. Na jedné z cest jsem se dokonce ztratil a byl jsem čtyři roky nezvěstný. Zemřel jsem ve věku šedesáti let při hledání pramenů Nilu. Mé srdce pohřbili u vodopádů, mé tělo je pohřbeno v Anglii.
Byl vzorem pro české cestovatele a objevitele Emila Houba, Miroslava Zikmunda a Jiřího Hanzelku.
MapaSeverníAmerikaKontrolníMapuito
MapaJižníAmerikaKontrolníMapuito
Mé jméno je Kryštof Kolumbus. Narodil jsem se kolem roku 1451 nejspíše v Janově v Itálii. Jsem jedním z nejznámějších mořeplavců a objevitelů. Za mého života se již všeobecně uznávalo, že je Země kulatá, na tehdejších mapách však ještě zcela chyběl jeden z kontinentů – Amerika. Už když jsem byl mladíkem lákalo mě moře, snažil jsem se proto získat práci námořníka na obchodních lodích. Snil jsem o tom, že by se lidé z Evropy mohli do Asie dostávat kromě východní, dosud užívané cesty, i západní cestou. Pro tento cíl jsem se snažil získat podporu u tehdejších panovníků. Podařilo se mi to a díky pomoci Španělska jsem vyplul získávat nové kolonie. Dostal jsem tři lodě – Santa Mariu, Pintu a Ninu. Po dlouhé tříměsíční plavbě jsme spatřili toužebně očekávanou pevninu. Až do své smrti jsem byl hluboce přesvědčen, že jsme přistáli v Asii. Jak velmi jsem se však mýlil. Ve skutečnosti jsme přistáli na ostrově v dnešních Bahamách. I z toho důvodu jsme pojmenovali místní obyvatele jako indiány v domnění, že jsme se dostali k východnímu břehu Indie. Do Ameriky jsem poté podnikl ještě další tří výpravy. Po četných obtížích jsem se vrátil do Španělska, kde jsem roku 1506 zajištěn bohatstvím skonal. Ačkoli břehů Severní Ameriky dosáhli už kolem roku 1000 Vikingové, byly to právě Kolumbovy výpravy, které vzbudily zájem Evropy a způsobily dlouhotrvající kolonizaci Nového světa.
Evropa
Mapy jsou pěkně barevné, že? Jeden kontinent má barev -krajin- víc, jiný míň. Na některém se rozkládají pouště, na dalším zase tundra.
Obrázky a charakteristika biom ke stažení (zadejte oboustranný tisk s předvolbou Převrátit na delším okraji)
Karty biomy ke stažení a tisku
————————————————————————————————————————————–
Pořiďte do třídy zeměpisné pomůcky od Mapuito a nákupem podpoříte malou rodinnou firmu.
Náboženství je fenomén doprovázející lidstvo od nepaměti. Církve jsou pak organizované skupiny věřících jednotlivých vyznání (denominací). V Česku má náboženská geografie přetrhanou tradici, a to zejména kvůli komunistické totalitě. Znalost geografie náboženství však může přispět k pochopení vývoje světových kultur.
Cílem lekce je pochopení rozmístění jednotlivých náboženství v současném světě a naučit děti přemýšlet v souvislostech. Učitel si nachystá symboly jednotlivých náboženství a úkolem dětí je rozmístit symboly na mapu světa. Ideální je pracovat ve skupinkách. Lekce může být také jednou ze součástí výkladu o vývoji náboženství.


Geografie náboženství (religiózní geografie) je vědní disciplína, která zkoumá vztah a vzájemný vliv krajiny a prostoru na utváření náboženství a naopak. Tímto oborem se prolínají politická geografie, kulturní geografie, religionistika, etnologie, historie a sociologie.
Dalšími tématy mohou být náboženské konflikty, vztahy mezi náboženstvím a lidskými právy, náboženský extremismus, fundamentalismus, procesy sekularizace apod.
![]()
Průřezové téma: mediální výchova
KE STAŽENÍ: Mapa mediální gramotnosti prázdná k vyplnění
KE STAŽENÍ: Mapa mediální gramotnosti vyplněná - kontrolní list
KE STAŽENÍ: Studie mediální gramotnosti v Evropě - ANGLICKY
Zdroj dat: Open Society Institute

Záměrně jsme PDFka nepojmenovali, abychom dětem neprozradili víc, než je třeba.
|
Burňák sněžný, tučňák oslí, binturong, dingo, wombat obecný, sitatunga, serval a další zvířata a “jejich” kontinenty. Děti hravou formou poznávají neobvyklá zvířata, zajímavosti z jejich života a stupeň ohrožení. Montessori pomůcka ideální k mapě světa. |
|
|
Propracovaná pomůcka, na které lze postavit celodenní projekt. Žáci se učí o zvířatech, která žijí na jednotlivých kontinentech a dozví se i o stupni ohrožení zvířat. Stáhněte si a zalaminujte pomůcku pro poznávání zvířat ZDE. Pomůcka obsahuje kartičky jednotlivých kontinentů, kartičky stupně ohrožení, 28 kartiček s popisem zvířat, pokyny pro práci s pomůckou a závěrečný pracovní list. Práce potřebná k dokončení pomůcky v pdf: vytisknout, udělat na zadní straně kartiček značky pro kontrolu (nejlépe ještě před zalaminováním), zalaminovat a rozstříhat podle čar. Pomůcka je vhodná také k práci s mapou, kdy se kartičky přikládají přímo na kontinenty na mapě. Děkujeme Michelle z www.researchparent.com za inspiraci a za svolení k překladu a zveřejnění. Produkt nabízíme s laskavým svolením Evy Glabazňové, která vyrábí vzdělávací kartičky pro montedu.cz |
|