Slepá mapa Česka a okolních států

Slepá mapa Česka a okolních států

Žáci pracují se slepou mapou, do které přiřazují názvy států a jejich hlavních měst. K dispozici mají také sadu kartiček obsahujících informace o počtu obyvatel, rozloze, významných pohořích a zajímavostech jednotlivých zemí.

Slepá mapa Česka a okolních států

Popis aktivity

Jednoduchý pracovní list slepé mapky 

  • Žáci porovnávají jednotlivé státy v rozloze, počtu obyvatel apod. Vypisují pohoří, velká města a jiné zajímavosti.
  • můžeme se zabývat historií jednotlivých států, jak se v průběhu času měnily jejich hranice

Pomůcky

  • Pracovní list 
  • velká mapa Česka
  • atlasy, encyklopedie, tablety nebo jiné zdroje informací
  • výtvarné pomůcky k vytvoření mapy s místy k navštívení

Úkoly k aktivitě

  • slepá mapa k vyplnění
  • kartičky s daty k přiřazení na mapu + kontrola
  • s žáky můžeme tvořit mapu míst, která navštívili
  • na proměnu hranic Česka se můžeme podívat ve videu, můžeme také hledat staré obrázky a mapy

 

Slepá mapa Česka a okolních států

Výhody aktivity 

  • Žáci si hravou formou zopakují probírané učivo.
  • Pracovat mohou v menších skupinkách nebo samostatně.
  • Námět na výtvarnou aktivitu

Forma práce:

Skupinová nebo individuální práce, možnost následné diskuse a porovnání výsledků.

 

pohoří ke stažení
Slepá mapa Česka a okolních států

práce s pracovními listy

  • Na slepé mapě žáci značí jména států a hlavních měst
  • K této aktivitě se výborně hodí Velká mapa Evropy
  • Kartičky rozstříháme - pro jednodušší kontrolu je ze spodní strany můžeme označit společným znakem, např. obrázkem nebo stejnou barvou

Základní informace

  • V atlasech nebo mapách hledají, jaká pohoří jsou na území daného státu, jaké jím protékají řeky, jaké zde pramení, velká města apod.

Zajímavosti

  • Žáci vyhledají na internetu nebo turistických průvodcích a mapách místa, která by chtěli navštívit, případně jiné zajímavosti
Slepá mapa Česka a okolních států

Slepá mapa Česka a okolních států

Pracovní list podporuje orientaci v mapě, práci s informacemi a rozvíjí schopnost srovnávání a logického uvažování.

Materiál lze využít flexibilně podle potřeb vyučujícího a úrovně žáků.

Slepá mapa Česka a okolních států

Děti 6–8 let (1.–2. trojročí Montessori) & děti 9-12 let (2.  - 3. trojročí)

  • Individuální práce – Žáci mohou samostatně vyplňovat pracovní listy a hledat informace.
  • Skupinové aktivity - Projekty a prezentace na téma hranic, nebo jiných souvisejících informací (zajímavosti o jednotlivých státech, jak se proměňují vztahy mezi sousedy v čase, pohoří, vodstvo atp.).
Slepá mapa Česka a okolních států

Otázky pro reflexi:

Co tě nejvíc překvapilo na informacích o některé zemi (např. rozloha, počet obyvatel, zajímavost)?

Dokázal/a bys si vybavit všechna hlavní města sousedních států?

Co pro tebe bylo při této aktivitě nejtěžší?

Jak jste si v týmu rozdělili práci? Co fungovalo a co méně?

Jaký význam má podle tebe znalost sousedních států pro náš každodenní život?

Co sis odnesl/a z práce s ostatními? Naučil/a ses něco od spolužáků?

 

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: